Artikel

Snelle antwoorden voor al uw websitebezoekers

Geschreven door
Jordan Tavares
Snelle antwoorden voor al uw websitebezoekers

Het is niet meer te bewijzen dat tijd kostbaar is in ons huidig tijdperk. Wij zijn voortdurend op zoek naar manieren om de middelen waarover wij beschikken zo goed mogelijk te benutten. Dit is ook het geval wanneer we informatie opzoeken of aankopen willen doen, dat het nu in de winkel is of online.

Wanneer u in een winkel twijfelt of een vraag heeft, heeft u als eerste gedachte om een verkoper te vinden. Op basis van zijn antwoorden en met een efficiënte verwelkoming is de kans groter dat u het product gaat aanschaffen.Dit lijkt simpel, maar u wordt gerustgesteld door de aanwezigheid van iemand die kennis heeft en u verder kan aanbevelen en geruststellen.

Consumenten verwachten hetzelfde op het internet. Het is belangrijk om snel te reageren op hun aanvragen en hen te verwelkomen op uw website. U wilt niet dat ze uw website na enkele ogenblikken verlaten omdat ze niet vinden waarnaar ze zoeken. Het is natuurlijk niet mogelijk om elke bezoeker te converteren in klant of prospect, maar er zijn hulpmiddelen die u kunnen helpen om dit conversiepercentage te verhogen.

Hoe kunt u ervoor zorgen dat u ze zo snel mogelijk verwelkomd en onmiddellijk kunt verder helpen? Gewoon door met hen te converseren. Consumenten zijn zich steeds meer bewust van het bestaan van oplossingen zoals live chat, video chat, live telefoongesprekken via computer, ... Ze stellen de aanwezigheid van deze tools op prijs en zullen gemakkelijker voor een bedrijf kiezen dat zo’n eenvoudige, directe en efficiënte communicatie aanbiedt.

Door te kiezen voor een live chat op uw website, kunt u hen een constante online aanwezigheid bieden. Vergeet echter niet dat uw personeel ook beschikbaar moet zijn voor om te werken met dit nieuwe communicatiekanaal. Het is belangrijk om snel te reageren zodra u een vraag of verzoek binnenkrijgt, daarom is het essentieel dat er permanent een medewerker achter de computer klaar staat om te antwoorden. De kans is groot dat u veel potentiële klanten verliest indien de persoon die uw live chat beheert andere taken heeft en niet in staat is om verzoeken direct te beantwoorden. Uw website bezoekers zullen niet uren achter hun scherm wachten op een reactie.

Een live chat die wordt beheerd door een of meer van uw medewerkers geeft u een snelheidsvoordeel ten opzichte van andere communicatiekanalen, maar het kan ook enkele obstakels met zich mee brengen. U moet fulltime personeel in dienst hebben voor deze taak. Dit kan een aanzienlijk budget vormen, vooral als u ook na sluitingstijd en/of in het weekend bereikbaar wilt zijn.

U kunt natuurlijk een shiftplanning opstellen. Uw verkopers kunnen bijvoorbeeld elk 2 uur per dag verantwoordelijk zijn voor het beantwoorden van de live chat. Maar wat met klanten die uw website 's avonds of in het weekend bezoeken? Voor zeer grote bedrijven is het mogelijk om iemand fulltime in dienst te nemen of om een efficiënt systeem op te stellen aangezien het aantal beschikbare medewerkers. Maar wat met andere bedrijven?

Door uw live chat service uit te besteden heeft u dit probleem niet.. U kunt genieten van opgeleide en gekwalificeerde operatoren die beschikbaar zijn voor uw website bezoekers zonder dat u deze taak aan een van uw werknemers hoeft te delegeren. Zij zullen de vragen van uw bezoekers in real time beantwoorden en vervolgens verslag uitbrengen aan u. Uw medewerkers kunnen dan de follow-up verzekeren zonder enige tijd te verliezen. Hiernaast is het externaliseren van deze dienst ook een budgettair voordeel, aangezien de kost gemiddeld 2 tot 3 keer lager ligt dan het uitbetalen van een werknemer voor dezelfde tijdsspanne. Uw live chat uitbesteden is dus een uitstekende manier om snel te reageren op aanvragen van uw internetbezoekers tegen een lagere kostprijs.

Wilt u meer weten? Boek een demo met ons door hier te klikken en probeer onze agenten gratis uit op uw website!

Lees meer

Obstakels tot contact weghalen voor uw website bezoekers

Proactieve berichten om uw websitebezoekers aan te trekken

qsdqsd

qsdqsd

qsdq

Klaarom te beginnen ?
Praat met een adviseur !